Co to jest polityka otwartych drzwi i w czym pomaga?

Zdecydowanie zbyt wielu menedżerów zamyka się w swoich biurach i trzyma drzwi zamknięte.

Co to oznacza dla ich pracowników? Pokazuje, że są niedostępni, że nie należy im przeszkadzać i w pewnym sensie, że są lepsi.

To nie wpływa dobrze na morale!

O wiele lepszym rozwiązaniem jest polityka otwartych drzwi, ale co to właściwie znaczy i czy trzeba mieć drzwi otwarte przez cały czas?

Co to jest polityka otwartych drzwi?

Polityka otwartych drzwi nie musi być traktowana dosłownie. Nie oznacza to, że drzwi menedżera nigdy nie są zamknięte. Oznacza to, że jeśli pracownicy chcą porozmawiać ze swoim menedżerem, czują, że mogą to zrobić i nie obawiają się, że zostaną odesłani lub że niepotrzebnie zawracają im głowę.

Dobrym pomysłem dla menedżerów jest unikanie ciągłego zamykania drzwi do swoich biur. Wystarczy zostawić je otwarte i wpuścić trochę powietrza! Oczywiście, kiedy trzeba wykonać prywatną pracę lub inna osoba omawia coś z menedżerem, drzwi powinny być zamknięte. Przez resztę czasu, dlaczego nie zostawić ich otwartych i pokazać pracownikom, że nie ma się czego obawiać, jeśli chcą coś omówić?

Cały ten pomysł jest niezwykle korzystny, ponieważ oznacza, że kwestie są rozwiązywane, zanim staną się poważnymi problemami. Stres w miejscu pracy to bardzo poważna sprawa i zbyt często pracownicy obawiają się rozmawiać o nim ze swoim przełożonym. Oznacza to, że stres po prostu narasta i z czasem może być bardzo niebezpieczny dla zdrowia i samopoczucia.

Kiedy menedżer ma politykę otwartych drzwi, siedzi przy biurku i wykonuje swoją pracę, ale jeśli ktoś chce z nim porozmawiać, może umówić się na spotkanie lub po prostu zapukać do drzwi i wejść, jeśli jest na to odpowiednia pora.

Oczywiście menedżerowie muszą również upewnić się, że słuchają swoich pracowników i naprawdę angażują się w rozmowy z nimi na temat tego, o czym chcą porozmawiać. Dobrze jest mieć otwarte drzwi do biura i sprawiać wrażenie, że jest się dostępnym, ale trzeba też zrobić coś z tym, co pracownik chce omówić!

Bycie przystępnym oznacza, że pracownicy czują się bardziej zrelaksowani i wspierani w swojej roli. To podnosi morale, a to oczywiście ma ogromny wpływ na zyski na koniec dnia.

Powiązane artykuły

Nasz partner

Firma Lobos zajmuje się kompleksową obsługą firm, oferując nie tylko najlepszej jakości urządzenia biurowe, ale również meble i artykuły biurowe. Zapraszamy do odwiedzania placówek znajdujących się w Krakowie, Tarnowie, Warszawie, Łodzi, Nowym Sączu, Rzeszowie, Katowicach i we Wrocławiu.